My mother becomes very happy to see the eggs every day

“ডিম-খিচুড়ী একদম বাটি ভর্তি কইরা দিছে। বাটি হাতে নিতেই ভারী লাগে। আমার মা প্রতিদিন ডিম দেইখা বেজায় খুশি হয়।”

মজার ইশকুল এর শিক্ষার্থী মাহিন প্রতিদিন বাটিভর্তি ডিম-খিচুড়ী নিয়ে বাড়ি ফিরে। মাহিনের পুরো পরিবার দুপুরের খাবারের জন্য এই ডিম-খিচুড়ীর অপেক্ষায় থাকে।
আয়ের স্বল্পতার কারণে প্রতিদিন সন্তানের জন্য পুষ্টিকর খাবার নিশ্চিত করা সম্ভব হয় না মাহিনের পরিবারের পক্ষে। মজার ইশকুল থেকে দেওয়া খাবারে ডিম থাকায় মাহিনের পুষ্টি নিশ্চিত থাকে প্রতিদিন।

স্থায়ী ইশকুলের প্রতিটি শিক্ষার্থীর জন্য প্রতিদিন পুষ্টিকর খাবার নিশ্চিত করে মজার ইশকুল। আজও ৪০০ সুবিধাবঞ্চিত শিশুর জন্য ডিম-খিচুড়ী নিয়ে স্থায়ী ইশকুল ও খোলা আকাশের নিচে পরিচালিত ইশকুলে উপস্থিত ছিল আমাদের টীম। শিশুদের একবেলা পুষ্টিকর খাবার নিশ্চিতে এগিয়ে আসতে পারেন আপনিও।

“The bowl has been filled with egg-khichuri. It feels heavy to take the bowl in my hand. My mother becomes very happy to see the eggs every day.”

Mahin, a student of Mojar School, returns home every day with a bowl full of egg-khichuri. Mahin’s whole family waits for this egg-khichuri for lunch.
Due to low income, it is not possible for Mahin’s family to ensure nutritious food for their children every day. Mahin’s nutrition is ensured every day as there are eggs in the food given by Mojar School.

Mojar School ensures nutritious food every day for every student of the permanent school. Even today, our team was present at both permanent school and Under the Sky: Mojar School with egg-khichuri for 400 underprivileged children. You too can come forward to ensure nutritious food for underprivileged children.