খিচুড়ি - পথশিশুদের জন্য রান্না করা খাবার

In these 6 months, these street children have not been involved in any criminal activities

আলু দিয়ে কই মাছ, সাদা ভাত খেয়ে দুপুরের নিয়মিত ঘুম। ঘুমের আপডেট দেখে অনেকে মনে করতে পারে এ আর এমন কি? আমার বাসায় তো ছেলে মেয়েরা এটা নিয়মিত করে। কিন্তু পথশিশুদের জীবন কাটে রাস্তায়, কংক্রিটের এই শহরে “ইট” আর রাতে থাকার স্টেশনেও চাঁদা দিতে হয়। সেখানে এমন শান্তির ঘুম ৫ স্টার হোটেলের থেকেও শান্তির।

প্রতিদিন দুপুরের খাবারের আগে ৫ মিনিট শিশুরা যে ভাল কাজ গুলো করে, নিয়ম মেনে চলে তা তাদের শুনানো হয়। সোজা কথা প্রশংসা করা হয়। ভুল কিছু করলে শিশুরাই স্বীকার করে, এই চর্চা করতে আমাদের কেটে যাচ্ছে প্রায় ৬ মাস।

এই ৬ মাসে এই পথশিশুরা কোন অপরাধ মূলক কর্মকাণ্ডে যুক্ত হয়নি, সমাজের এই ভালো করার জন্য মজার ইশকুল একটা ধন্যবাদ পেতেই পারে।

Eating Koi fish curry with potatoes and white rice and then regular sleep in the afternoon. Seeing this update, many people may think that what is a bigger deal in it? In my house, children do it regularly.

But for the children who spend their lives on the streets and even have to pay a bribe to spend a night in stations, such a chance to sleep is more peaceful than a 5-star hotel.

Everyday 5 minutes before lunch, we discussed with the children about good deeds they did and the rules they followed. Frankly saying, they are appreciated. If they do something wrong, the children will admit it by themselves. It has been about 6 months since we practice this.

In these 6 months, these street children have not been involved in any criminal activities. For this Mojar School can demand an appreciation from society.